Uit onderzoek van NSZ (Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen) bij 804 micro-ondernemingen en kmo’s blijkt dat 28 procent van de facturen aan ondernemingen niet op de vervaldag betaald (*).
Wetende dat een opeenstapeling van onbetaalde facturen de hoofdreden is voor een kwart van de faillissementen, blijft het aantal onbetaalde facturen aan ondernemingen nog steeds te hoog.
“En toch is het betaalgedrag nu stukken beter dan in 2012 en 2013, toen uit gelijkaardig onderzoek bleek dat maar liefst 4 op de 10 facturen niet tijdig betaald werden”, legt Christine Mattheeuws, voorzitter van NSZ, uit.
Het probleem is wel dat het aantal facturen, dat na drie maanden of meer na de vervaldatum nog steeds niet betaald is, stabiel is gebleven tussen 2012 en 2017: het gaat om 1 factuur op de 10.
De juiste technologie kan echter helpen om de betaling van KMO-facturen te versnellen. POM heeft als doel om facturen betalen aangenamer en vlotter te maken en frustraties als gevolg van slordigheid en vergeetachtigheid weg te nemen.
POM-gebruikers betalen hun facturen dan ook gevoelig sneller dankzij het gebruiksgemak van de app.
Zelf aansluiten als leverancier? Check alle voordelen.
(*) Bron: artikel NSZ.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.