Het gebeurt wel eens dat e-mails ten onrechte in je spam folder terecht komen. Zo ook voor facturen die door POM via e-mail verstuurd worden. De oorzaak hiervoor is te zoeken bij strenge spamfilters of bij bepaalde afzenders die misbruik weten te maken van gedeelde webservers.
Als ontvanger kan je echter ten allen tijde een adres of domein whitelisten om er voor te zorgen dat de e-mails toch in de correcte inbox geraken. Je kan dit dus ook doen voor e-mails die verzonden worden vanuit het pom.be domein, bijvoorbeeld noreply@pom.be.
Afhankelijk van het e-mailprogramma dat je gebruikt, dien je hiervoor een aantal stappen te volgen.
We leggen het je hieronder alvast stap voor stap uit voor Gmail en Outlook. Gebruik je een ander programma? Ga dan online even op zoek naar informatie van je provider over het whitelisten van e-mailadressen.
Gmail
- Ga naar gmail.com en log in.
- Klik rechtsboven op het tandwieltje.
- Klik op "Instellingen".
- Klik vervolgens op "Filters en geblokkeerde adressen".
- Klik op "Nieuw filter maken".
- Bij "Van" vul je het te whitelisten e-mailadres in.
- Klik daarna op "Filter maken".
- Vink vervolgens het hokje aan bij "Nooit naar Spam zenden".
- Om alles op te slaan: klik op "Filter maken".
Daarnaast kan je de afzender ook toevoegen aan je Google Contacten. Meer informatie hiervoor vind je hier.
Outlook
Voeg de afzender toe aan de "Safe senders" in Outlook:
- Klik met de rechtermuisknop op een e-mail.
- Op het menu dat geopend wordt, klik op "Ongewenste mail"
- Klik op "Afzender nooit blokkeren" in het daaropvolgende menu.
E-mail adressen in je Outlook contactpersonen worden bovendien standaard beschouwd als veilige afzenders.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.