Omdat er omwille van corona slechts een beperkt aantal klanten aanwezig kan zijn in de winkel, zocht Beenhouwerij Renmans naar een manier om het bestelproces te optimaliseren.
Betaallink via SMS om wachtrijen te vermijden
Klanten kunnen online een bestelling plaatsen. Zodra de bestelling klaar is, kan een winkelbediende van Renmans met behulp van de POM Business App een betaallink via SMS versturen naar de klant. Die betaalt eenvoudig met zijn of haar smartphone en kan vervolgens de bestelling komen ophalen. De winkelbediende kan de betaalstatus aan de hand van het ordernummer nagaan in het betaaloverzicht in de POM Business App.
De filialen van Renmans in het Groothertogdom Luxemburg 🇱🇺 gaan als eerste van start met deze oplossing.
Hoe het concreet in zijn werk gaat
- De winkelbediende voert het te betalen bedrag en het ordernummer van de bestelling in in de POM Business App. Het ordernummer heeft een vaste structuur (het is niet mogelijk om een vrije mededeling in te voeren).
- Vervolgens geeft de winkelbediende het gsm-nummer van de klant in en drukt op 'Verstuur' om een automatisch gegenereerde SMS te versturen. De verzending gebeurt achterliggend via een Proximus gateway.
- De klant ontvangt een SMS met een POM-betaallink.
- Als de klant op de betaallink klikt, opent een unieke POM-betaalpagina, waar de betaling meteen mobiel kan worden uitgevoerd met een betaalmiddel naar keuze.
- De klant begeeft zich naar de winkel om de bestelling op te halen. Aan de hand van het ordernummer kan in de winkel de betaalstatus opgezocht worden in de POM Business App.
---
🧐 Ook op zoek naar manieren om makkelijker betalingen te ontvangen voor jouw organisatie? Ontdek onze betaaloplossingen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.