ANTWERPEN – 21/06/2019. Accountancykantoren die gebruikmaken van de Admin-IS, Admin-Consult of AdminPulse software van Syneton kunnen voortaan automatisch een slimme POM-betaalknop toevoegen aan facturen die via e-mail verzonden worden en een QR-betaalcode op papieren exemplaren.
Syneton ontwikkelt software voor dienstverlenende KMO’s (accountants, juridische kantoren, reclamebureaus, …) die hun administratie beter willen organiseren. Met de producten Admin-IS, Admin-Consult en AdminPulse bieden ze performante bedrijfstools aan voor tijdsregistratie, facturatie, contactbeheer, taakopvolging en rapportage.
Syneton biedt ook een aantal koppelingen met externe diensten aan om de basisfunctionaliteit van de software uit te breiden (o.a. met boekhoudpakketten). En vanaf vandaag is ook een koppeling met POM beschikbaar!
Automatisch een betaalknop & QR betaalcode toevoegen
In de facturatiemodule in Admin-IS, Admin-Consult of AdminPulse is het namelijk mogelijk om een slimme POM-betaalknop toe te voegen aan de facturen die via e-mail verzonden worden en een QR-betaalcode op de PDF-versie.
Het wordt zo buitengewoon eenvoudig voor organisaties die gebruik maken van Admin-IS, Admin-Consult of AdminPulse om factuurbetalingen te ontvangen. Omwille van het gebruiksgemak voor de betaler kunnen ze bovendien een betaalversnelling realiseren en moeten er minder betalingsherinneringen verstuurd worden.
Er is ook minder tijd nodig voor opvolging en reconciliatie aangezien transacties één op één verwerkt worden en de betaaldata steeds 100% correct zijn. De betaalinformatie komt zoals voorheen binnen via de CODA files in het gekoppeld boekhoudpakket en kan zo verwerkt worden.
Betaalgemak voor de ontvanger
Aangezien alle betaalgegevens vooraf ingevuld zijn, is het niet langer nodig voor de ontvanger van de factuur om het bedrag, de gestructureerde mededeling, het rekeningnummer, … over te typen.
Het volstaat om door te klikken op de betaalknop of de QR code te scannen met een smartphone. De betaling kan vervolgens zeer makkelijk en veilig uitgevoerd worden via Bancontact of Klarna.
Een betaling via Bancontact kan zowel via de Payconiq by Bancontact app plaatsvinden, via één van de banking apps die deze functionaliteit geïntegreerd hebben (Belfius, BNP Paribas Fortis, CBC, Fintro, Hello Bank, ING en KBC), als via kaart en kaartlezer. Klarna laat tevens toe om betalingen uit het buitenland te ontvangen.
De betaling verloopt via een betaalpagina, die zowel via PC, smartphone als tablet toegankelijk is. De POM QR-code kan gescand worden met eender welke QR reader, de camera van een smartphone (iOS en de meeste Android toestellen) of de POM app (gratis beschikbaar in de App Store en op Google Play).
Koppeling met POM activeren
Admin-IS, Admin-Consult of AdminPulse gebruikers kunnen de koppeling met POM eenvoudig activeren via deze webpage of rechtstreeks vanuit de software.
Na het invullen en ondertekenen van een aanvraagformulier wordt een POM business account aangemaakt. De login gegevens van deze account kunnen vervolgens worden toegevoegd in Admin-IS, Admin-Consult of AdminPulse. Zodra dit gebeurd is, wordt automatisch een POM-betaalknop of QR-betaalcode gegenereerd op de uitgaande facturen. De keuze voor digitaal (via e-mail) of papier ligt overigens volledig bij de eindklant. Deze info wordt bijgehouden in het klantprofiel.
Voor elke factuur die verzonden wordt via Syneton en betaald wordt via de POM betaalknop of QR-code, wordt een transactiekost aangerekend (aan de verzender van de factuur).
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.