*Opgelost*: Weergave keuzescherm Bancontact bij ING
*Update 09/05/2018*: het probleem met de ING Smart Banking app is opgelost (app update versie 8.6).
*Update 27/04/2018*: het probleem bij BNP Paribas Fortis (en gerelateerde apps Hello Bank! en Fintro) is opgelost (app update versie 4.0.1).
*Update 23/03/2018*: het probleem bij KBC is opgelost (zie comment hieronder).
---
Noot: het onderstaande is enkel van toepassing voor iOS-gebruikers.
Heb je de ING-app geïnstalleerd op je smartphone, maar wens je via POM een factuur te betalen met een rekening bij een andere bank?
Na de keuze voor een Bancontact-betaling via POM zou er normaalgesproken een keuzescherm moeten verschijnen waar je kan kiezen uit de Bancontact-app of de overige banking apps die op je toestel staan (en die de Bancontact-functionaliteit geïntegreerd hebben).
Sinds kort is dit echter niet meer het geval; je wordt namelijk automatisch doorverwezen naar de ING app.
Helaas kunnen we dit niet helemaal zelf oplossen - het betreft een fout aan de kant van de bank. Zij werken momenteel aan een oplossing, die zo snel mogelijk zal uitgerold worden onder de vorm van een app update.
Als alternatief kan je vandaag er ook voor kiezen om in POM te betalen met Sign2Pay (je kan daar de andere rekening waarmee je wil betalen aan koppelen). Wat ook kan is dat je tijdelijk de ING app verwijdert en je rekening toevoegt aan de Bancontact app (naast je andere rekening(en)). Op die manier kan je in POM toch nog via Bancontact betalen.
We volgen het probleem op de voet op en dringen er bij ING op aan om het zo snel mogelijk op te lossen.
Als eindklant kan het ook nuttig zijn om dit te melden aan de klantendienst van ING.
-
Officiële opmerking
Update: het probleem is opgelost bij KBC (app update versie 00C 18.2.0 PROD).
Een voorbeeld van het Bancontact-selectiescherm:Acties voor opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.
Opmerkingen
2 opmerkingen