Bij een betaling via Bancontact (zij het via Payconiq by Bancontact of een banking app die deze functie ondersteunt) of Visa, Mastercard, Apple Pay, ... kan je de datum van de betaling niet wijzigen. Het betreft namelijk een 'kaartbetaling'. POM heeft als derde partij geen toegang tot de betaalagenda functionaliteit van de banking apps (het gaat dan over 'overschrijvingen' en geen kaartbetalingen). De betaling zal dus onmiddellijk uitgevoerd worden. Je kan het vergelijken met een betaling met je bankkaart in een fysieke winkel.
Een aantal klanten van POM biedt wel de mogelijkheid aan om op de vervaldag te betalen. Je kan dan met één druk op de knop de betaling laten uitvoeren enkele dagen voor de vervaldag (zodat de leverancier tijdig de betaling ontvangt).
Opmerkingen
7 opmerkingen
Het is echt een missed,dat de betaaldatum niet door de betaler kan ingevuld worden. In het geval van een belasting van de overheid, welke perfect op de hoogte is van de financiele situatie van veel inwoners vind ik er over!
Pom voor de eerste keer geprobeerd maar zal de laatste keer zijn! Ik scande de betaling voor de onroerende voorheffing (geen klein bedrag). Hoewel ik twee maanden tijd heb om te betalen is het bedrag direct van de rekening. Er wordt geen rekening gehouden met de vervaldag van de factuur. Met het resultaat dat mijn rekening negatief staat en dat kost mij veel intresten. Een streep door mijn rekening.
Dag Okke en Marc, bij de Vlaamse Belastingdienst kan je momenteel inderdaad via POM de betaaldatum nog niet zelf kiezen. Dit zal op korte termijn echter wel mogelijk worden. We zijn hiervoor in gesprek met de overheid.
Ik vind het ook niet kunnen dat betaaldatum niet kan aangepast worden!! Ik lees dat dit op korte termijn wel zal kunnen...en dat jullie al één jaar in gesprek zijn met de overheid daaromtrent...
Hi Firmin
Momenteel hebben wij de nodige ontwikkeling gedaan om het via Bancontact mogelijk te maken om te betalen op vervaldag.
Onze klanten hebben de mogelijkheid deze betaalmethode te activeren, maar dit kunnen wij jammer genoeg niet voor hen beslissen. Het blijft momenteel dus wachten tot zij deze betaalmethode beslissen te activeren.
Dit systeem om de bataling direkt uit te voeren, geeft me de neiging om te wachten om de code te scannen tot de vervaldatum er bijna is, met als gevolg dat de betaling soms vergeten wordt!
Vrienden die ik hierover aanspreek ervaren hetzelfde probleem. Hopelijk duurt het geen maanden eer POM tot een akkoord kan komen met haar connecties om dit in orde te brengen.
POM is dus echt geen gebruiksvriendelijke app. Als ik kan vermijden met POM te betalen, zal ik dat zeker doen.
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.