Kan ik de betaaldatum zelf kiezen?

Volgen

Opmerkingen

7 opmerkingen

Okke Hoogland

Het is echt een missed,dat de betaaldatum niet door de betaler kan ingevuld worden. In het geval van een belasting van de overheid, welke perfect op de hoogte is van de financiele situatie van veel inwoners vind ik er over!

0
    Acties voor opmerkingen Permalink
    Marc Vandevelde

Pom voor de eerste keer geprobeerd maar zal de laatste keer zijn! Ik scande de betaling voor de onroerende voorheffing (geen klein bedrag). Hoewel ik twee maanden tijd heb om te betalen is het bedrag direct van de rekening.  Er wordt geen rekening gehouden met de vervaldag van de factuur. Met het resultaat dat mijn rekening negatief staat en dat kost mij veel intresten. Een streep door mijn rekening.

0
    POM

Dag Okke en Marc, bij de Vlaamse Belastingdienst kan je momenteel inderdaad via POM de betaaldatum nog niet zelf kiezen. Dit zal op korte termijn echter wel mogelijk worden. We zijn hiervoor in gesprek met de overheid. 

-1
    D'hoore Firmin

Ik vind het ook niet kunnen dat betaaldatum niet kan aangepast worden!! Ik lees dat dit op korte termijn wel zal kunnen...en dat jullie al één jaar in gesprek zijn met de overheid daaromtrent...

0
    POM

Hi Firmin
    Momenteel hebben wij de nodige ontwikkeling gedaan om het via Bancontact mogelijk te maken om te betalen op vervaldag.
    Onze klanten hebben de mogelijkheid deze betaalmethode te activeren, maar dit kunnen wij jammer genoeg niet voor hen beslissen. Het blijft momenteel dus wachten tot zij deze betaalmethode beslissen te activeren.

0
    Paul Daems

Dit systeem om de bataling direkt uit te voeren, geeft me de neiging om te wachten om de code te scannen tot de vervaldatum er bijna is, met als gevolg dat de betaling soms vergeten wordt!

Vrienden die ik hierover aanspreek ervaren hetzelfde probleem. Hopelijk duurt het geen maanden eer POM tot een akkoord kan komen met haar connecties om dit in orde te brengen.

POM is dus echt geen gebruiksvriendelijke app. Als ik kan vermijden met POM te betalen, zal ik dat zeker doen.

0
    POM
    Hi Paul

Betalen op vervaldag is standaard niet mogelijk omdat je via POM een kaartbetaling uitvoert en geen overschrijving. Een kaartbetaling is standaard gezien direct en onmiddellijk, je kan het vergelijken met een betaling met je bankkaart in de supermarkt.

Echter hebben we wel de mogelijkheid om een kaartbetaling op vervaldag te doen, maar dit is een functie die niet al onze leveranciers aanbieden. Het zijn de leveranciers namelijk zelf die kiezen welke betaalmethoden ze al dan niet willen aanbieden via POM. Je mag hen hier dus gerust op wijzen dat deze functie ingeschakeld kan worden en dat ze ons hiervoor mogen contacteren.
    0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.